Week 3 alleen in Thailand

Alweer een week voorbij! De uitdrukking “Time flies when you’re having fun” is hier zeker van Toepassing! Ik zit inmiddels in het regenachtige Langawi (Maleisië), dus ik heb eindelijk tijd om een nieuwe blog te schrijven.

Koh Lanta

Aan het einde van mijn vorige blog vertelde ik dat ik net was aangekomen in Koh Lanta.

Ik had hier een super hostel, op 10 seconden van het strand, heel chill. Het Enige nadeel; super veel mosquitoes! In de andere plaatsen had ik er weinig last van, maar hier vonden ze mijn bloed helaas erg lekker.

Scooter rijden op Koh Lanta

Koh Lanta is een super rustig eiland. Ideaal dus om te verkennen op een scooter. Voor 200 Baht (5 Euro) kan je de hele dag een scooter huren. Het eiland heeft eigenlijk maar een grote weg die je rond het eiland voert. Verdwalen? Onmogelijk! Ik ben met mijn scooter naar het Nationale Park gereden. Een hele toffe route, met scherpe bochten en hellingen van 20%! Als je ooit naar Koh Lanta gaat, huur dan zeker een scooter. Let wel op: De scooters zijn hier eigenlijk motoren, ze gaan namelijk 110 Km/uur!

4 islands snorkelingtour Koh Lanta

De dag na mijn super toffe scooter avonturen was het tijd voor een 4 islands snorkeling tour. Zoals de naam al doet vermoeden ga je snorkelen op 4 verschillende eilanden, rondom Koh Lanta.

Met een longtailboat bezochten we verschillende locaties, super mooi! Onder water viel het zicht soms een beetje tegen. Maar ik heb de eerste visjes inmiddels gespot! Hoogtepunt van de tour was Koh Ngai, een heel mooi tropisch eilandje! (Zie foto’s)

Inmiddels had ik in Koh Lanta wat leuke mensen ontmoet, ’s avonds gingen we gezellig naar de reggae bar en de volgende dag was het tijd om te vertrekken naar Koh Lipe (6 uur varen met de boot).

Koh Lipe

Na de lange boottocht kwam ik tegen het einde van de middag aan op Koh Lipe! Wat een prachtig eiland. Het helderste blauwe water en de witste stranden die ik tot nu toe gezien heb!

Op Koh Lipe was het vooral heel veel relaxen. Het eiland is klein, je kan alles lopend doen. De walking street die Pattaya beach verbindt met Sunrise beach en Sunset beach is super gezellig.

In het hostel heb ik veel leuke mensen ontmoet, en voor de verandering eens geen Nederlanders.

We hadden een groepje die bestond uit een Noor, Amerikaan, Engelse, Oostenrijker, Portugees, Australiër en een Fransman.

Zoek je een goed restaurant? Tiger restaurant is fantastisch!

Koh Lipe viewpoint

Naast relaxen, boekje lezen, snorkelen, lekker eten en natuurlijk biertjes drinken heb ik ook een wandeling gemaakt naar Koh Lipe viewpoint.

Om hier te komen moet je eerst met de boot naar Ko Adang. Samen met een Thais meisje,die werkt op het eiland, maar nog nooit bij het viewpoint was geweest heb ik de klim gedaan.

Wat een hitte, en we moesten bijna recht omhoog lopen gedurende 1 uur!

Eenmaal bij het viewpoint aangekomen vergeet je dit gelukkig snel. Wat een uitzicht!! Het was helaas niet helemaal helder, maar ik zou zeggen, bekijk de foto’s!

Hopelijk zijn jullie nu weer op de hoogte en vinden jullie het leuk om mijn avonturen te lezen

Inmiddels zit ik dus op Langkawi, een Maleisisch eiland. Momenteel is het niet echt mooi weer. Misschien even een fiets huren en rond kijken. Het einde komt helaas alweer in zicht.