De eerste 3 dagen alleen in Thailand

10 november was het eindelijk zo ver, alleen op reis naar Thailand. De meeste mensen vragen of in het spannend vond, maar dat viel gelukkig mee.

Nadat mijn ouders mij op schiphol hadden achtergelaten ging alles super snel met Qatar Airways. Ongeveer 13 uur later stond ik alleen op het vliegveld in Bangkok, best wel vreemd en bloedheet!

Voor 100 baht had ik een busticket gekocht naar Khao san Road, vlakbij mijn hostel. Tijdens het wachten op de bus werd Ik al  snel aangesproken door een Canadese en later bleek er nog een Nederlands meisje te zijn die bovendien in hetzelfde hostel sliep. Gezellig! En we konden mooi samen op zoek naar het hostel (Here hostel). Daarna even samen gegeten op Koh san Road, wat echt super druk is, maar Thais eten is gelukkig echt lekker!

Bij terugkomst in het hostel bleek dat er nog veel meer Nederlanders waren en een Duitser en 2 Amerikanen. Super gezellig! Ondanks de vermoeidheid van de vlucht hebben we na een paar heerlijke Chang biertjes in het hostel toch maar besloten om nog even te gaan stappen op Koh San Road. Schijnt traditie te zijn op je eerste nacht in Bangkok 😉. Het was erg gezellig!

Nadat ik de eerste nacht in het hostel had overleefd was het de volgende dag tijd voor een fietstocht door Bangkok met Co van Kessel. Een paar anderen uit het hostel gingen ook mee. De fietstocht was super tof. De super vrolijke Thaise mevrouw gidste ons door plaatsen waar je zelf nooit komt. We fietsten dwars door Chinatown en over een bloemenmarkt, echt bizar. Onderweg gingen we ook 2x met de fiets op een boot. Supersnel en leuk om te doen.

‘S avonds gingen we met de mensen uit het hostel naar cloud 47, een rooftop bar met uitzicht over de skyline van Bangkok. We gingen met de tuktuk, wat een avontuur, ze rijden als gekken! De rooftop bar was super mooi en weer veel te gezellig haha.

Nadat we op Koh san Road nog waren opgelicht in een Thaise club en ik afscheid had genomen van de reisgenoten was het tijd om te gaan slapen. Dat waren de eerste twee dagen alweer. Gaat snel!!

Na een kort nachtje was het vandaag tijd om Bangkok te verlaten. Om 7.50 ging ik met de 3e klas trein naar Kanchanaburi. Een leuk ritje tussen de locals in een krakkemikkige trein waar de deuren gewoon open blijven tijdens het rijden. Helaas ging er niemand anders van het hostel deze kant op dus ik was nu echt alleen op reis. Bij het guesthouse heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar The bridge over River Kwai gefietst. Ik ben maar gewoon over de snelweg gefietst want toen ik binnendoor wilde werd ik achternagezeten door twee keihard blaffende honden. Gelukkig was ik snel genoeg om ze af te schudden 😇.

Bij de brug waren voornamelijk selfies nemende Chinezen, dus na een kleine maaltijd in het floating restaurant ben ik maar weer terug gegaan op mijn fietsje. Foto’s volgen later.

Nu uitrusten en morgen naar de Erawan watervallen waar ik veel zin in heb!

3 gedachten over “De eerste 3 dagen alleen in Thailand”